بخش آب بریتانیا با چالش‌هایی مواجه است که هرگز قبلاً نبوده است. عملکرد و نشت فاضلاب در کانون توجه قرار دارد و هزینه زندگی در میان فشارهای تورمی به سرعت در حال افزایش است. نیازهای سرمایه‌گذاری هرگز بیشتر از این نبوده است، بنابراین شرکت‌های آب در هنگام ارائه طرح‌های تجاری خود برای پنج سال آینده از سال 2025، با چالش بیشتری مواجه شده‌اند تا با هزینه کمتری ارائه دهند. اگر می‌خواهیم خدمات در پس زمینه کارآیی بیشتر بهبود پیدا کنند، باید به نوآوری ادامه دهیم.

در سال 2017 شاهد بودیم که تعداد کمی از تامین کنندگان جدید وارد بخش آب انگلستان می شوند و متوجه شدیم که باید تفکر تازه ای را وارد صنعت کنیم. به همین دلیل است که آزمایشگاه نوآوری United Utilities را راه‌اندازی کردیم، این یک ترول استعداد بود تا ایده‌سازان را تشویق کند که بیایند و در یک محیط امن و حمایت‌کننده به ما بپیوندند. آنها به داده‌های ما، سیستم‌های ما، افراد ارشد و دانش حقوقی و مالی ما دسترسی داشتند تا به ایجاد مشترک نسل بعدی محصولات و خدمات برای این بخش کمک کنند.

با نگاهی به گذشته، آزمایشگاه از قدرتی به قوت خود رفته است. ما یک بیماری همه گیر را پشت سر گذاشتیم و همچنان توانستیم میزبان چهار آزمایشگاه نوآوری باشیم. در مجموع ما بیش از 800 درخواست داشتیم، 250 تامین کننده را در لیست کوتاه قرار دادیم، به 120 مسابقه گوش دادیم و مکان هایی را در آزمایشگاه برای 26 کاندیدای موفق فراهم کردیم. بیش از نیمی از این ایده ها به ثمر نشسته اند و هشت مورد با United Utilities قرارداد بسته اند.

 ما یک بیماری همه گیر را پشت سر گذاشتیم و همچنان توانستیم میزبان چهار آزمایشگاه نوآوری باشیم.

خوشبختانه، هر هشت تامین‌کننده، استارت‌آپ‌هایی هستند که از بخش‌های مخابرات، الکترونیک و دریایی انتقال می‌یابند. هر هشت نفر برنده سرمایه گذاری در سهام شده اند و حتی برخی از آنها به شمال غرب انگلستان نقل مکان کرده اند. من به ویژه مفتخرم که موفقیت و رشد این تامین کنندگان منجر به ایجاد 45 شغل جدید در شمال غرب شده است.
بنابراین بیایید به برخی از آن داستان های موفقیت و مزایایی که برای صنعت آب به ارمغان می آورند نگاه کنیم.

فیت بیت برای لوله ها 

شرکت بریتانیایی Datatecnics در Innovation Lab 1 شرکت کرد و ایده «Fitbit for pipes» خود را بهبود بخشید و حسگرهای جدیدی را به لوله‌های موجود اضافه کرد تا اطلاعات بهتری در مورد دارایی و وضعیت زمین به ما بدهد. سیستم آن به ما کمک می کند بدانیم کدام لوله ها سالم هستند و کدام لوله ها نیاز به تعویض دارند.

تشخیص نشتی 

شرکت بریتانیایی FIDO Tech در Innovation Lab 2 شرکت کرد. راه حل های تشخیص نشت آن اکنون در United Utilities و همچنین در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به اولین شرکت در بخش آب و دومین شرکت در سطح جهانی تبدیل شد که KPMG را به دست آورد. جایزه فناوری بریتانیا در سال 2021، یک دستاورد فوق العاده.

چاپ بتن رباتیک

Innovation Lab 3 ساخت بتن پایدار را در قالب Changemaker 3D، شرکتی از Malvern، انگلستان به صنعت آب آورد. چاپ بتن رباتیک سه بعدی آن نسبت به بتن ریخته‌گری‌شده یا پیش‌ریخته‌شده سنتی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر است، و Changemaker از آزمایشگاه به‌عنوان سکوی پرشی برای بستن قرارداد با مشتریان دیگر در بخش‌های دیگر استفاده کرده است.

وسایل نقلیه خودران 

و همانطور که آزمایشگاه نوآوری 4 به پایان خود نزدیک می شود، قبلاً قراردادی را با Altitude Thinking از Grangemouth در اسکاتلند امضا کرده ایم که مجموعه ای از وسایل نقلیه خودمختار و از راه دور را برای جمع آوری نمونه های کیفیت آب و داده ها از مکان های صعب العبور توسعه داده است. اینها قبلاً به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی برای کمک به ایجاد تصویری از کیفیت آب در Windermere استفاده می شوند.

همانطور که تامین کنندگان بیشتر درباره ما می آموزند، ناکارآمدی هایی را که ما ندیده بودیم تشخیص می دهند و بنابراین ایده آنها به طور مداوم بهبود می یابد. ما با چندین مشارکت نوآوری برای باز کردن ایده‌های جدید موافقت کرده‌ایم و این مزیت «اولین حرکت‌کننده» واقعاً برای تقویت نحوه کار ما با این تأمین‌کنندگان جدید نتیجه می‌دهد.

Innovation Lab 5 اواخر امسال عرضه می شود و من مطمئن هستم که ناامید نخواهد شد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *