مسابقه ای که توسط Xylem راه اندازی شده است، دانش آموزان 47 کشور را به چالش می کشد تا چهار مورد از بزرگترین چالش های فعلی و آینده صنعت آب را در سال 2021 حل کنند.

راه حل هایی برای بزرگترین چالش های آب

مسابقه جدیدی که توسط Xylem راه اندازی شده است، دانش آموزان 47 کشور را به چالش می کشد تا چهار مورد از بزرگترین چالش های فعلی و آینده صنعت آب را در سال 2021 حل کنند.

این چالش که چالش نوآوری دانشجویی جهانی Xylem نامیده می‌شود، بیش از 650 دانش‌آموز را در طول هشت هفته به چهار چالش آب برای توسعه راه‌حل‌ها و پروژه‌ها می‌پردازد.

چالش ها عبارتند از:

 

    1. کاهش ردپای آب در محصولات روزمره

    1. آموزش کیفیت آب بازی سازی

    1. پیش بینی سیل شهری

    1. آب برای حیات در مریخ

این مسابقه 103 پروژه نهایی را ایجاد کرده است که سه برنده در هر یک از رده های دبیرستان و دانشگاه جوایز نقدی به مبلغ 20000 دلار دریافت کرده اند.

شرکت کنندگان توانستند راه حل هایی را برای یکی از چهار چالش ارائه دهند و به کلاس های مستر برای آن دسته دسترسی پیدا کردند. آنها همچنین از سوی مربیان در سراسر صنعت آب حمایت شدند.

رهبران جوان در توانایی جمعی ما برای حل بحران جهانی آب که با آن روبرو هستیم، نقش اساسی ایفا می کنند.

هر پروژه در سه دسته داوری خواهد شد. تاثیر، ارتباط و امکان سنجی و نوآوری.

پروژه ها باید دامنه بازار بزرگی داشته باشند و تأثیر اجتماعی اجرای ایده خود را در نظر بگیرند. آنها همچنین به دلیل ماهیت “مخرب” آنها قابل دسترسی خواهند بود، اساساً این ایده ای است که وضعیت فعلی را مختل می کند.

یک نقش اساسی

مسابقات نوآوری آب متمرکز بر دانش آموز در حال افزایش است و Bloom Alert جایزه نوآوری آب موسسه فناوری ماساچوست (MIT) را برای پلت فرم تجزیه و تحلیل خود متمرکز بر نمک زدایی ساحلی برنده شد.

پاتریک دکر، مدیر اجرایی Xylem، گفت: “رهبران جوان نقش اساسی در توانایی جمعی ما برای حل بحران جهانی آب که با آن روبرو هستیم ایفا می کنند.”

وی در ادامه گفت: آینده نوآوری در حوزه آب از بسیاری جاها می آید، از جمله دانش آموزانی که مشتاقانه برای کمک به رفع چالش های آبی ما مشارکت می کنند.

این مسابقه بخشی از Xylem Ignite، برنامه توسعه دانش‌آموز محور این شرکت است که هدف آن دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی در سطح جهان است. این برنامه قبلاً شاهد حضور 1700 دانش آموز از سراسر جهان در هکاتون های متمرکز بر آب و رویدادهای پایداری بوده است.

چرا این چهارتا؟

Xylem گفت که چالش نوآوری برای مقابله با تهدیدات “تغییر آب و هوا، آلودگی، چگونگی تهدید زیرساخت های قدیمی منابع آب جهانی و امنیت آب” طراحی شده است.

برای جلب علاقه و اشتیاق به این چالش های بزرگ، این شرکت چهار چالش را به شیوه ای سرگرم کننده و خلاقانه مطرح کرد. برای چالش آب در مریخ، دانش‌آموزان وظیفه دارند طرحی برای پایدار کردن زندگی در مریخ برای 100 دانشمند، مهندس و طراح که در سال‌های آینده وارد می‌شوند، ایجاد کنند.

چالش نوآوری برای مقابله با تهدیدات تغییرات آب و هوایی، آلودگی، چگونگی تهدید زیرساخت های قدیمی منابع آب جهانی و امنیت آب طراحی شده است.

چالش دیگر ایجاد یک بازی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد کیفیت آب های سطحی و ترغیب مردم به حفاظت از منابع آبی است.

سپس هدف این چهار چالش این است که جوانان را در مراقبت از آب خود به شیوه ای سرگرم کننده و تعاملی درگیر کند و در عین حال راه حل هایی برای بزرگترین تهدیدات آب ایجاد کند.


وقت آن رسیده است که کلمات کلیدی دیجیتال را در آب بیاندازیم

داستان های فناوری آب خود را با ما به اشتراک بگذارید
آیا نوآوری، نتایج تحقیق یا موضوع جالب دیگری دارید که می خواهید با صنعت بین المللی فناوری آب در میان بگذارید؟ وب سایت Aquatech و کانال های رسانه های اجتماعی یک پلت فرم عالی برای نمایش داستان های شما هستند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *