Boreal Light، یک شرکت مستقر در برلین و متخصص در راه حل های انرژی تجدید پذیر برای تاسیسات تصفیه آب، یک فناوری نمک زدایی آب با انرژی PV برای کاربردهای خارج از شبکه توسعه داده است.

نمک زدایی خارج از شبکه

Boreal Light، یک شرکت فناوری متخصص در راه‌حل‌های انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأسیسات تصفیه آب، یک فناوری نمک‌زدایی آب با انرژی فتوولتائیک (PV) برای کاربردهای خارج از شبکه توسعه داده است .

این دستگاه که The Winture Planet Cube نام دارد، ظرفیت نمک زدایی 1000 لیتر آب در ساعت تا 50000 را دارد.

این شرکت مستقر در برلین گفت که اندازه آرایه خورشیدی مورد نیاز برای تامین انرژی The Winture Planet Cubes به سه عامل بستگی دارد: ظرفیت، شوری آب، و عمق گمانه ای که آب از آن استخراج می شود. 

به طور متوسط، یک ماشین 2000 لیتری در ساعت به یک آرایه PV با ظرفیت نصب شده 11 کیلووات (کیلووات) برای اکثر پروژه هایی که در جنوب صحرای آفریقا توسعه داده ایم، نیاز دارد.

دستگاه خارج از شبکه می تواند آب دریا، فاضلاب، آب شور یا سطح را تصفیه کند. حامد بهشتی، مدیر عامل شرکت Boreal Light گفت: برای

اکثر پروژه‌هایی که در جنوب صحرای آفریقا توسعه داده‌ایم، به‌طور متوسط ​​یک دستگاه ۲۰۰۰ لیتر در ساعت به آرایه PV با ظرفیت نصب ۱۱ کیلووات (کیلووات) نیاز دارد.

سازمان، 80 درصد از تعمیر و نگهداری ماشین را می‌تواند توسط یک لوله‌کش با استفاده از ابزار ساده موجود در کیف خود انجام دهد. 

خورشید، دریا و… خورشیدی

Winture Planet Cube با پنل های PV سیلیکونی تک کریستالی 460 واتی از DAH خورشیدی تامین می شود و از غشاهای اسمز معکوس فشار پایین برای نمک زدایی آب استفاده می کند. 

هزینه تخمینی تولید آب از آب مستقیم دریا 0.50 یورو در متر مکعب است. برای آب شور، قیمت به 0.28 یورو در متر مکعب کاهش می یابد. 

ما می توانیم 36 حسگر را در دستگاه های برلین بخوانیم. همچنین می توانیم سفارش دهیم و با یک کلیک نرم افزار دستگاه را به روز کنیم.

اینترنت اشیا (IoT) فعال است، دستگاه از طریق سیم کارت متصل می شود که به Boreal Light اجازه می دهد تا نظارت از راه دور و کنترل ماشین ها را از برلین انجام دهد.

ما می توانیم 36 حسگر را در دستگاه های برلین بخوانیم. همچنین می توانیم سفارش دهیم و با یک کلیک نرم افزار دستگاه را به روز کنیم. بهشتی گفت: چنین کنترل از راه دور برای ما بخشی از ساده کردن عملیات در نقاط دورافتاده جهان است.

Boreal Light در 14 کشور در آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه فعال است.

تغییر ادراک نمک زدایی

در مناطقی از جهان که تنش آبی بالا و کمبود منابع آب طبیعی را تجربه می کنند، نمک زدایی تنها گزینه مناسب برای آب آشامیدنی است. 

دیگر پیشرفت‌های قابل توجه اخیر در مورد نمک‌زدایی غیرمتمرکز شامل تا پایان سال 2022 است که استارت‌آپ هلندی Desolenator BV توافقنامه‌ای را با سازمان برق و آب دبی (DEWA) برای طراحی و ساخت یک سیستم تصفیه و نمک‌زدایی آب بدون کربن با انرژی خورشیدی امضا کرد . .

در همین حال، در شمال اروپا، شرکت نروژی Ocean Oasis یک محلول نمک‌زدایی شناور با نیروی امواج فراساحلی تولید کرد که در حال حاضر در جزایر قناری در حال آزمایش است.

در خاورمیانه، یک یادداشت تفاهم بین امارات، اردن و اسرائیل برای پیشبرد استفاده از انرژی پاک و پروژه‌های شیرین‌سازی آب پایدار امضا شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *