مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ارزش فعلی سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق ۴۰هزارمیلیارد تومان است، اما با این حال یک چهارم آب تولیدی به هدر می‌رود.
سید مهدی ثمره هاشمی در نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌ بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب افزود: شاخص آب بدون درآمد در سال ۸۵ در بخش شهری ۳۰ درصد بود که در حال حاضر به ۲۶ درصد کاهش یافته است، ارزش سرمایه گذاری فعلی در صنعت آب و فاضلاب 40 هزار میلیارد تومان است، بنابراین با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در این بخش بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری هنگفت و کلان باید به خوبی انجام شود.
وی اظهار داشت: بحث ضرورت آموزش بهره‌برداران و نحوه استفاده از تاسیسات نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و سازندگان تجهیزات و تاسیسات باید تولیداتی داشته باشند که از کیفیت بالا برخوردار و بکارگیری تولیدات در عین حال ارزان و ساده باشد.
ثمره هاشمی گفت: امروزه تاسیساتی در اختیار ما است که عمر 50 ساله دارند و باید بازسازی شوند، تا خدمات رسانی به مردم را استمرار ببخشیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: در طول 8 سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان در مصرف انرژی صرفه جویی صورت گرفته است و با اقداماتی که شده هزینه‌های برق به میزان 15 درصد در سال‌های اخیر کاهش یافته و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند باد و نور خورشید هم توسعه یافته است.
به گفته وی، استقرار سامانه های تله متری در 17 استان و افزایش سامانه های تعمیرات به 383 مورد، اصلاح و بازسازی 3 هزار و 700 کیلومتر خط انتقال آب و رسیدن آزمایشگاه ها به 717 مورد از اقدامات 8 سال گذشته بوده است.
ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: شاخص آب بدون درآمد در سال 85 در بخش شهری 30 درصد بود، اما امروز این عدد به 26 درصد رسیده است، در حالی که این شاخص در بخش روستایی از 38 درصد به 31 درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، با این حال حداقل یک چهارم آب تولیدی، در شبکه‌های توزیع از بین می رود و باید تلاش شود، این شاخص به حد استاندارد برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *